sestdiena, 2013. gada 28. septembris

Konkurences problēma Latvijas sporta žurnālistikā interneta vidē

Nav nekāds noslēpums, ka Latvija un tās mediju vide ir ļoti šaura. To var attiecināt arī uz sporta medijiem Latvijā. Teju aizsaulē aizgājis portāls "ParSportu.lv", kas vēl vairāk samazinājis konkurenci. Ir skaidrs - nav konkurences, nav progresa - un ar to nu sanāk ļoti saskarties ikdienā.

Strādājot sporta žurnālistikā interneta vidē, kas mūsdienās ir neatņemama cilvēka sastāvdaļa, esmu novērojis daudzas interesantas parādības. Pieci gadi ir aiz muguras, kas ļauj izdarīt kādus spriedumus. Vēl 2013. gada sākumā varēja nosaukt divus vadošos sporta medijus Latvijā - neapšaubāmo līderi "Sportacentrs.com" un mūždien iepalikušo "ParSportu.lv". Ziņu aģentūras LETA un BNS, kas plaši vēsta par sporta notikumiem, iedzīvotājiem pieejami par maksu, kas neļauj šos medijus ierindot pie konkurentiem. To nevar teikt par portāliem "delfi.lv", "tvnet.lv", "Diena.lv" un "Apollo.lv".

Pēc pirmās rindkopas apskatīšanas var domāt, ka mediju, kuri raksta par sportu netrūkst, bet viss nav tik rožaini. "Sportacentrs.com" cenšas turēt sviras savās rokās, piesaistot auditoriju ar foto un video materiāliem, kā arī ar sporta pārraižu tiešraidēm. "ParSportu.lv" gadu gaitā sāka zaudēt savu popularitāti, ko ietekmējuši dažādi faktori. Galvenais uzdevums bija ar interesantām un kodolīgām ziņām parādīt galveno sporta dzīvē Latvijā un pasaulē, ar ko izrādījās par maz. Arī "Sportacentrs.com" rakstu autori sāka savās ziņās neizplūst, kas bija vērojams dažus gadus atpakaļ. Kvalitātes auga - auditorija auga. "ParSportu.lv" vizuālais tēls un nespēja piesaistīt resursus noveda pie auditorijas krišanās. Cilvēkam patīk skaistas lietas - ar kvalitāti bieži vien ir par maz.

Ko var teikt par ziņu portāliem. Sakarā ar "Delfiem" un "tvnet" var teikt, ka lielākā daļa sporta ziņu nav nekas jauns un visbiežāk nāk no ziņu aģentūrām. To var arī teikt par "apollo", bet pēdējos mēnešos tieši šis portāls dominē ar savām sportistu intervijām, jo tās ir pieejamas, atšķirībā no SA+ (Sporta Avīze +" pieejamajām "Sportacentrā". Arī portāls "Diena" cenšas neatpalikt, bet šis portāls tomēr ir zem laikraksta "Diena" un nenododas pilnīgam sporta dzīves atspoguļojumam.

Varbūt spriežu ļoti neobjektīvi, bet domāju, ka uz šo brīdi ir viens liels sporta mediju portāls "Sportacentrs.com", kuram nav nekādas konkurences. "Apollo.lv" izceļas ar savām intervijām, kas ir īpašs tieši šim portālam, bet ziņu aģentūras savas nepilnīgās pieejamības dēļ nav uzskatāmas par konkurentēm, apgādājot ar ziņām citus ziņu portālus.

Esmu manījis daudzus skeptiķus, kuri jau pamana "Sportacentra" ziņu kvalitātes kritumu. Ikdienas sporta līdzjutējs to nemaz nepamana, bet tā tas tiešām ir. Kad nav vairs cīņa par auditoriju, tad pazūd tāda ļoti svarīga lieta kā operativitāte. Ziņas parādās vēlu un ar nokavēšanos, daudzās ziņās ir pamanāmas vairākas gramatiskas kļūdas, kas liek tikai pasmaidīt. Jāuzsver, ka tādas iezogas nevis tikai jauno rakstu autoru darbos, bet arī pieredzes bagāto. Reizēm gribētos piekasīties arī stilam un valodai. Var pat teikt, ka ziņu saturs ir neprofesionāli uzrakstīts. Domāju, ka šīs paviršības ir tikai tāpēc, ka nav spēcīga konkurenta, kas varētu vadošajam un, būsim atklāti, vienīgajam sporta mediju portālam Latvijā likt iespringt.

Ja kādam būtu plāns, entuziasms un līdzekļi!
Kas interesē cilvēkus - sporta spēļu un sacensību atreferējumi? Dažādas ziņas par sporta aktualitātēm pasaulē? Neizteiksmīgi sporta veidi? Vai tomēr, kas cits? Ja būtu iespējams izveidot sporta mediju, kurš būtu tendēts tikai un vienīgi uz sporta dzīvi Latvijā un Latvijas sportistu startiem ārzemēs, tas būtu, kas tiešs un specializēts un spētu piesaistīt vietējo auditoriju. Apkopojot labākās lietas no visiem iepriekš minētajiem portāliem, varētu izveidot ko patiešām labu: sacensību atspoguļojums, ziņas, intervijas, sportistu komentāri, portāla žurnālistu viedokļi, foto reportāžas, video sižeti. Tikai sports Latvijā un Latvijas sportistu sekmes ārzemēs. Galvenais ir strādāt uz kvalitāti, nevis kvantitāti ar cilvēkiem, kuri gatavi sevi apliecināt un pierādīt, ka ir nākošie Kreipāni, Pučes, Matuļi, Erenštreiti utt.

Šis viedoklis visticamāk ir neobjektīvs, jo viss balstās uz paša domām, bet sava patiesība ir jebkurā pasakā.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru